Bezpečný přístav SVÍTÁNÍ

I za té největší bouřky je možné najít bezpečné a podporující útočiště. To vás čeká v Bezpečném přístavu SVÍTÁNÍ v Základní škole a Praktické škole SVÍTÁNÍ. Najdete v něm nejen stabilní zázemí a dostatek času, lásky, pochopení i prostoru na každou činnost, ale také podněty, inspiraci a motivaci k tvoření.

Po vlnách rovnou do Bezpečného přístavu SVÍTÁNÍ

V přístavu můžete být konečně sami sebou a tvořit to, co vás baví a naplno rozvinout svůj potenciál a talent. Navíc můžete bez obav přijímat upřímný a otevřený pohled na to, co všechno pro sebe můžete vzájemně udělat a jak se navzájem podporovat.

Poznejte přístav plný života

Vplujte rovnou do samého středu tohoto živorodého místa naplněného bezpečím, inspirací a bohatými příležitostmi. Také cítíte tu tvořivou atmosféru? Právě díky ní můžete naplňovat svůj život takovým způsobem a tempem bytí, jaký zrovna potřebujete, neboť od nás vždy dostanete dostatek podpory i respektu

Přátelství, lásku, empatii, podporu, laskavost a porozumění můžete cítit, ať už se procházíte na palubě, či se zrovna schováváte v podpalubí. A to vám dodá energii vytvářet svůj život bohatý, naplněný a tvůrčí.

Paní učitelko jsem moc ráda, že moje dcera chodí k vám do školy SVÍTÁNÍ. Velmi se mi líbí menší kolektiv žáků a individuálnější přístup při výuce k mé dceři. Jsem moc ráda, že jí paní asistentky vždy pomohou. Proto je vaše škola nejrozumnější volba.

Bezpečný přístav totiž není jen místo k návštěvě. Je to styl života, který uvítáte, protože v Bezpečném přístavu SVÍTÁNÍ vás nikdo nesoudí, nespěchá na vás, ani nedává nepříjemné lekce. Náš přístav je plný radosti, silných příběhů a nekonečného zdroje pozitivní energie a inspirace.

Bezpečné a podporující místo pro každého

V přístavu se dostane podpory, prostoru, porozumění, ale i dostatku času každému příchozímu. Ať už do přístavu zavítá námořník s jakýmkoliv hendikepem. V našem přístavu se také můžete zplna hrdla nadechnout a zastavit se. Nedílnou součástí tvořivého procesu je i potřebný odpočinek. Díky tomu budete odolnější a silnější vůči únavě, ale i dalším strastem a komplikacím, které k plavbě na moři patří.

V každém našem námořníkovi dřímá potenciál

Své místo tu má i loďka vyslaná veřejnou institucí, úřadem, veřejností, školou či rodinou, prostě každý, kdo chce Bezpečný přístav SVÍTÁNÍ podpořit, setkat se s někým nebo v něm tvořit. A my pro vás chceme dlouhodobě vytvářet ty nejvhodnější podmínky, aby vaše životy byly maximálně naplněné.

Navíc je třeba se také připravit i na různé překážky. Během životní cesty totiž všichni z nás občas narazí na útes, mořskou bouři či jiné nebezpečí. Společně se SVÍTÁNÍM poplavte směrem k vytyčenému cíli, kterým je každodenní život s běžnými starostmi i radostmi. Takový život, kde můžete zvesela tvořit, užívat si všech příležitostí a dát vyniknout všem nadáním i talentům.

Učíme žít bez předsudků

Jak to vlastně v přístavu vypadá? Tak, jak si to zrovna námořníci sami přetvoří. Komfortní podmínky pro kreativitu jsou nedílnou součástí každodennosti. Díky tomu se dostává každému tolik lásky, pozornosti, podpory a času, kolik právě potřebuje

 

Tady zkrátka boříme bariéry. Prostor není ničím spoután, nemá žádná omezení. Naopak je plný rozmanitosti, podpory, porozumění a empatie. Navíc není limitován žádnými omezujícími nálepkami, mýty a předsudky. Jen nekonečný prostor pro sebevyjádření a projevy každého námořníka, který chce vyjádřit své já. Nikoho neomezujeme předsudky, že něco nezvládne, každému servírujeme život v ryzí a opravdové podobě. A co ti, kteří nejsou součástí našeho přístavu? Ty učíme žít tak, aby nikoho nesoudili, aby zbořili své předsudky a představy o životě hendikepovaných a dovolili jim přirozeně se začlenit do společnosti

Reference a hodnocení od rodičů žáků a klientů

„Vážená a milá paní ředitelko,
v pátek se Míša vrátila z tábora pro vozíčkáře. Chtěla bych moc poděkovat celému skvělému týmu, který se o naše děti staral,  a také Vám, že tento projekt podporujete. Míša jezdí už několik let a dostala se na místa, kam bych ji já vzít nedokázala. Navíc jsem ráda, že můžeme strávit pár dní odděleně. Oběma to prospívá. Předpokládám, že to ostatní rodiče cítí stejně.
Slyšela jsem, že by v budoucnu tábor neměl být pro klienty sociálních služeb. Naprosto chápu, že by v případě nedostatku kapacity měly přednost školní děti. Sociální služby fungují i o prázdninách neomezeně, což je po nás pečující obrovská pomoc. Pokud však místa budou, moc prosím, povolte i v budoucnu účast i nám.“

Paní ředitelka v době covidu oslovovala rodiče a zasílala jim informace, povzbuzení a aktuální zprávy prostřednictvím e-mailových dopisů, toto je reakce rodičů:

„Vážená a milá naše paní ředitelko,

Včera jsme dostali Váš dopis. Tolik nás potěšil! Čteme ho už po několikáté, a tak trochu u něj pláčeme a taky se usmíváme.

Píšete o Svítáňovské rodině, a tak to my skutečně cítíme. Vy a všichni zaměstnanci školy Svítání, učitelé, asistenti, sociální a administrativní pracovníci, rehabky, paní uklízečky, řidiči, jste součástí našeho života už přes dvacet let. Díky Vám všem je náš život radostný a smysluplný. Jen díky Svítání můžu každé ráno vstát a jít do práce, kterou mám moc ráda, a vím, že bude o moji dceru perfektně postaráno. A Míša může být mezi svými kamarády a má zábavu, kterou bych jí přes všechnu lásku poskytnout neuměla.

Teď nám ten zatrolený virus náš pořádek trochu naboural. Ale o to víc cítím vděk, jaký hezký život máme a jaké máme štěstí, že existuje Svítání.“

Rodič třídní učitelce

„Jsem moc ráda, že dcera může ještě dva roky zůstat ve Svítání. Už přemýšlíme, co s ní po škole, ale ty dva roky u Vás ve Svítání nám ještě pomůžou.“ (maminka žákyně, která pokračuje v Praktické škole).“

„Jsem moc ráda, že jsme s manželem pro naši dceru vybrali školu SVÍTÁNÍ. Chodí sem ráda, našla si tu kamarádky a kamarády.“

„Paní učitelko jsem moc ráda, že moje dcera chodí k Vám do školy Svítání. Velmi se mi líbí menší kolektiv žáků a individuálnější přístup při výuce k mé dceři. Jsem moc ráda, že paní asistentky jí vždy pomohou, proto je vaše škola nejrozumnější volba.“

„Paní učitelko jsme moc rádi, jakým způsobem jste se vypořádala s distanční výukou, individuálních hodin po dvojicích si moc ceníme.“

Třídní učitelka o svých žácích ve speciální třídě (žáci s kombinovanými vadami)

„… u nás jsou děti opravdu spokojené a stále by se objímaly, povídaly si, svěřují se, mají nás jako svou druhou rodinu. To jsou věci, které se těžko citují. Jsou spíše pocitové. Dlouho dopředu se těší na výlety, velmi rády chodí na vycházky, milují hodiny vaření. To jsou činnosti, které doma kolikrát ani nezažijí. Mají velkou radost, když nám mohou uvařit kávu nebo zalít čaj. Doma je rodiče nenechají. Buď mají strach nebo jim vadí, že jsou děti pomalé a nadělají binec. My jim dáme prostor a čas a máme pak radost s nimi.“

Rodič třídní učitelce v době distanční výuky:

„Ještě jednou děkuji! Po zkušenostech s domácím vzděláváním jsem nabyla
jistoty, že by vás – pedagogy – měli platit zlatem…:-)“

„Jsem moc ráda, že by se mohl Matýsek vrátit do školy, skákal radostí, že moc do školy chce. Tak snad to dopadne:))“

Taková radost z obyčejné věci… Moc děkuji, paní učitelko, za krásné úkoly. Dáváte tomu tolik nápadů!“

…Vaše hodiny jsou super. Má to náboj a je s Vámi velká sranda. Manžel se včera prý po dlouhé době zasmál. U nás není totiž moc nic k smíchu… Syn se těší do školy moc!“

“ Zůstat doma je pro něho za trest. Ve škole je hrozně rád. Doma se nudí.“ (maminka žáka, jedináčka s autismem)“

Je čas napnout plachty, kontaktujte nás ještě dnes!